سه مرحله تخریب ارتباطات عمومی – رسانه ها نباید جایی برای تحقیر افراد بدهند

  • از


ارتباطات عمومی در کوزوو اخیراً خراب شده است ، حتی چنین ارتباطاتی با استدلال ها و ایده های کم و با محتوا و ساختار کم به یاد نمی آید ، اما با این همه
بسیاری از توهین ها و اهانت ها ، تحقیر ، کلیشه ها ، انگ زدن و سخنان نفرت انگیز. از قانونگذار ، گرفته تا شبکه های اجتماعی و ویروس های آنجا ، تا بحث های تلویزیونی ، امروز ما سخنرانی ها و گفتگوهای زیادی با زبان غیر رسمی ، بدون ساختار ، بدون استدلال و با حداقل معیار اخلاق عمومی داریم. حتی امروز هم نمی توانیم تصور کنیم که یک شب را بدون هیچ رسوایی در ارتباطات عمومی سپری می کنیم و سپس این بحث در فضای مشارکت همه یعنی شبکه های اجتماعی ادامه دارد.

رسانه های سنتی روزگاری از ارتباط عمومی عادی برخوردار بودند ، اما توسعه فن آوری و همراه با آن دگرگونی رسانه ها این سنت را ریشه دوانده و منجر به تغییر سریع و اشغال جوامع در حال گذار شده و آمادگی ارتباطات عمومی را ندارند. شرایط قضاوت انتقادی

یک دهه پیش ، بزرگترین مشکل در ارتباطات عمومی با نظرات خوانندگان بود ، که فرصت و دسترسی آزاد برای نوشتن در انتهای هر متن را داشتند. تخریب ، لینچ و سخنان نفرت انگیز در آنجا آغاز شد ، که اساساً هشداری برای زمان های آینده بود. این زبان و این ارتباطات غیر متشکل توسط شهروندان عادی استفاده می شود ، که اساساً هیچ وزنی در حوزه عمومی ندارند ، نهادهایی را نمایندگی نمی کنند و دسته های مختلف جامعه را نشان نمی دهند. این ارتباط ، که به فضاهای عمومی نفوذ می کرد ، عمدتا در پایان مقالات روزنامه های آنلاین انجام می شد ، که بیشتر آنها تحت فشار شروع به فیلتر کردن این مطالب می کردند ، در حالی که برخی از آنها فضای نظر را می بستند. به طور خلاصه ، پاسخ این تخریب یافت شد ، گرچه در اصل کاملاً استبدادی بود.

توسعه شبکه های اجتماعی مرحله دوم تخریب در ارتباطات عمومی است. با این حال ، رسانه های سنتی و افرادی که از اعتبار شغلی و اخلاقی بالایی برخوردار هستند ، در اصول خود ثابت قدم هستند. در همین حال ، تمام زبانهای افترا ، لینچ ، نفرت ، شخصیتهای خصوصی و عمومی به شبکه های اجتماعی پرواز کردند ، جایی که هیچ قاعده بازی وجود نداشت و بحث عمومی دیگر فقط به افرادی تعلق نمی گرفت که اساساً مسئول سخنرانی های عمومی آنها هستند. حتی در این فضای عمومی ، عدم فرهنگ بحث ، عدم مسئولیت عمومی و عدم رعایت اصول اخلاقی ارتباطات تأیید شده است. معمول نیست که بحث در شبکه های اجتماعی و ارتباطات مخرب انجام می شود ، ارتباطات عمومی مرحله بعدی مشخص می شود. این ارتباطات که به موازات تحولات و بحث هایی که جامعه را دنبال می کند ، صورت می گیرد ، دائماً به بحث هایی منجر می شود
نشان دهنده مشکلات جدی و آسیب رساندن به آزادی بیان و دموکراسی است.

متأسفانه امروزه این شکل از ارتباطات عمومی تخریب شده توسط میهمانان عمومی در رسانه های سنتی ، به ویژه در بحث های تلویزیونی ، که واقعاً مسئولیت اصلی ایجاد افکار عمومی را بر عهده دارند و تا امروز نمایانگر ارزشهای اساسی جامعه هستند ، انجام شده است. امروز ، رسانه های معتبر و حرفه ای باید در این راستا کار کنند تا با تنظیم معیارهای اخلاقی حرفه ای ، از این شکل کاهش جلوگیری کنند.
و با به حداقل رساندن فضا برای همه کسانی که اساساً مقادیر ارتباطات را به مردم ارائه نمی دهند ، هیچ ارتباط ساختاری ندارند و از زبان مبتذل و نه ابتدایی استفاده می کنند.

این نوع ناسازگاری در ارتباطات عمومی امروزه باعث دو قطبی شدن در جامعه ، عدم رقابت ایده ها ، مفاهیم اساسی ، اما همچنین نقض استانداردهای ارتباطی و ارزش های اخلاقی شده است. بسیاری از این شرکت کنندگان در بحث های عمومی ، بحث های آنها به نفع عموم مردم نیست ، بلکه در واقع برای دفاع از گروه های سیاسی ، پیش سیاسی یا منافع هستند. امروزه ، بحث های عمومی ، با شروع مجمع کوزوو ، محتوا را ارائه نمی دهند ، ایده ها را ارائه نمی دهند ، به مسائل خاصی نمی پردازند ، اما کل بحث برای کلیک و انتشار ویروس ها ، جلوگیری از استفاده از زبان رسمی پشتیبانی شده در مقابله ، فکر و سازماندهی شده است و اخلاق بالای ارتباطات عمومی.

چاپ دوستانه ، PDF و ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *